Založ si blog

Lekár – Človek

So susedom sme si pred dvomi týždňami zahovorili aj „tému dňa“ – situácia v zdravotníctve. Po dlhších rôznych úvahách mi sused vyrozprával svoj vlastný príbeh :
Viem, že som to mohol vypovedať verejnosti aj skôr, ale teraz cítim potrebu to   verejnosti oznámiť.
V októbri 2010 som bol na vyšetrení srdca vo Východoslovenskom ústave srdcovo cievnych chorôb v Košiciach skrátene VÚSCH KE. Bol som tam objednaný mojím kardiológom niekedy v máji 2010, teda na tzv. čakačku, ako to volajú v ústave . Systém je tam taký, že po predložení pozvánky a požadovanej dokumentácie odovzdáte svoje šatstvo v osobitnej miestnosti na to určenej a po prezlečení do „nemocničného“ odchádzate na izbu.
Rovnako som pochodil aj ja. Po príchode na izbu mi sestrička ukázala moju posteľ a skrinku na osobné veci. V tom čase tam ešte čakal na prepúšťaciu správu môj predchodca, teda pacient, ktorý predtým ležal na tejto „mojej“ posteli. Bol už zbalený a nedočkavo sa prechádzal po izbe. Po niekoľkých vľúdnych slovách z oboch strán sa odchádzajúci rozhovoril :
Viete, ja som sa strašne bál. Ležal tu vedľa mňa jeden pacient, ktorý bol po vyšetrení srdca a ten mi nahovoril také strašné veci, že ma strašne vyľakal. Bol som sám zvedavý a tak som sa vypytoval viac. Už na pohľad bolo jasné, že odchádzajúci je tmavšej pleti a že je Róm. Povzbudzoval som ho, aby bol zhovorčivejší. A tak pokračoval : „ viete tam idete zabalený v plachte, preštiknú Vám cievu v slabinách a potom idú nejakým drôtom až k srdcu a vtedy zistia, v akom stave máte srdce aj priľahlé cievy. Ak zistia nejaký problém, napr. zúženie cievy, tak to vedia aj hneď opraviť tzv. stendom“…veď viem, toto nám už hovorili pri príchode a čo ďalej ? „ no ten čo tu ležal na teraz Vašej posteli ma tak vystrašil, že ja som sa strašne naľakal a chcel som ujsť preč, že radšej umriem, ako zažiť to strašné, čo mi Váš predchodca nahovoril.“… no a napokon ste si to rozmysleli ? dobiedzal som…. „nie, ja som už bol dole v tej miestnosti, kde bolo uložené moje oblečenie a pýtal som ho, že idem domov… ale som nemal nijaký papier na to a tak oni zavolali p. primára“ … a ďalej? Hádam p. primár povedal že keď chcete odísť aby Vás pustili… či ? „ no a to je práve to : osobne prišiel dole p. primár MUDr. Studenčan za mnou, že prečo chcem odísť, aby som sa nebál, že on osobne dohliadne, aby som sa nebál, všetko urobí tak, aby ma nič nebolelo. Tak som sa s ním vrátil… on ma presvedčil“…. a mal pravdu p. primár ? spýtal som sa ….“hej mal pravdu, dokonca som mal zúžene cievy a opravil mi ich, hneď sa mi lepšie dýcha“… odpovedal
V tom prišla sestrička a odovzdala „odchádzajúcemu pacientovi“ správu a tak sme sa narýchlo aj rozlúčili….Odchádzajúci mal asi 55 rokov…
Málokto si vie domyslieť, ako sa mi uľavilo a s akým obdivom som hľadel na p. primára MUDr. Studenčana….. a dodnes tak aj hľadím. A cez tento postreh na všetkých lekárov….a neverím, že od chudobného Róma vzal nejaký „prezent“, či úplatok….všetka česť Vám !

Kto nevie žiť bez kartičiek?

18.12.2023

Žijeme v dobe, keď elektronika je tvrdou súčasťou života každého človeka. Pred istým časom nám bolo sľúbené, že na VŠETKO BUDE STAČIŤ JEDINÁ KARTIČKA A TO O B Č I A N S K Y P R E U K A Z. Už v starších časoch bol občiansky preukaz malá knižočka, kde okrem osobných údajov tam boli aj pečiatky zamestnávateľa, údaje k manželke a deťom. Dnes je to [...]

Tak kto má o Slovensko záujem ?

11.03.2023

Pýta sa ma 14 ročná vnučka : dedko, to naozaj sa na Ukrajine bojuje aj za nás ? za Slovensko? – Prečo sa ma pýtaš? no, už som videla v televízii vraveli, že na Ukrajine bojujú Ukrajinci aj za nás, vraj preto, aby k nám neprišli Rusi, lebo tí budú všetkých zabíjať, znásilňovať, kradnúť a všetko zničia vraveli oni… – A vieš, kto oslobodil [...]

Diaľnice skončili? ?? ?

05.05.2022

Stačí sa prejsť cez Ružomberok a ak máte slabšie srdce, dostanete infarkt. Okolo Ružomberka sa buduje obchvat diaľnicou smer východ-západ ( aj keď osobne si myslím, že tento obchvat mal byť z južnej strany Ružomberka s napojením na trasu Ružomberok – Banská Bystrica, lebo vieme, čo znamená prechod cez Donovaly) No, jednoducho tento obchvat sa robí už pridlho, veľmi [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.