Chcem štrajkovať

26. novembra 2012, Jozef III, Dôchodky

mám však problém! Som vyštudovaný hutný inžinier! Moja fabrika  má od roku 1989 už 6 majiteľa.Fabrika funguje tak, že každý mesiac prepustia 3-5 zamestnancov. Odbory by aj niečo podnikli, ale v tom prípade nový majiteĺ ( cudzinec) firmu jednoducho zatvorí a …. skončili sme! Čo potom? Úrad práce, podpora v nezamestnanosti a v mojom veku ( 58 rokov) hľadať nové zamestnanie je asi zbytočné…. do predčasného ešte DVA roky!  ČO mám robiť? tak ma napadlo : ŠTRAJKOVAŤ ! Pridám sa k učiteĺom do neobmedzeného štrajku. No hej, ale mne nikto nič nezaplatí, fabrička je malá a odbory nemajú na  náhradu mojej mzdy. A mňa neplatí štát, ale súkromník! Koľko odrobím, odpracujem, toľko zarobím! Moja mzda sa pohybuje od 620 do 930 EUR v hrubom. Pracujem v nočných smenách aj cez sviatky, dokonca aj počas plánovanej dovolenky ja musím nastúpiť, lebo sa robí tzv. generálna údržba prevádzky. A to ešte nehovorím, ako krásne vyzerajú naše školy ( aspoň v našom meste) všetky zateplené, opravené na rozdiel od našej hutníckej prevádzky, kde ide doslova o život !!!! A  tak teraz iba  z á v i d í m   , že som neštudoval horšie a nešiel radšej za učiteľa – ( moji spolužiaci, ktorí sa učili podstatne horšie ako ja, sú učitelia) nemal by som problém, že budem nezamestnaný…. kto nevie čo to je, nevie o čom to je….skúste to aspoň raz páni učitelia….. a ešte jedna vec: nerozumiem tomu prečo mladí absolventi nemajú miesta učiteľov a  učitelia nad 65 rokov veselo učia….NUŽ NIEKDE V TEJTO REPUBLIKE CHYBA JE!!!    V TOM MAJU UČITELIA PRAVDU!