Založ si blog

Diskriminácia a demokracia. .

Hej, chcem na margo všetkých tých, čo sa oháňajú diskrimináciou a keď im to vyhovuje – demokraciou niečo povedať. Hlavne tým, ktorí tvoria zákony a vyhlášky v našej spoločnosti. Po viac-menej dlhšej dobe života v USA som sa vrátil do rodnej domoviny. Hneď, ako som chcel cestovať vlakom z BA na Východ, zistil som, že môžem cestovať zadarmo, len si musím vybaviť preukážku, keďže som penzista už dlhší čas. Aj ma to trochu potešilo. Keď som sa vo vlaku porozhliadal, bol som potešený ešte viac. Vo vlaku totiž cestovalo asi 60 % študentov, cca 20 % dôchodcov a niečo mladších detí. Zvyšok cestovali tzv. platiči. Páčilo sa mi, že bol poriadok, a oproti tomu ako to bývavalo aj čisto. Dokonca aj papier a papierové utierky v toaletách!

Pri rozhovore so študentmi som sa znovu potešil, lebo sú to väčšinou deti z tzv. “ hladových dolín“, kde má každý dosť hlboko do vrecka a rodičia väčšinou za prácou cestujú, ba mnohí aj do zahraničia. Takže k cestovnému ešte aj platba za bývanie v internáte, či na priváte nedovoľuje mnohým zaplatiť si štúdium. Tento ťah – vlaky zadarmo poriešili aj ekológiu a hustotu áut najmä v kritickom čase na našich cestách.

Nuž hovorím si, dosť sa toho zmenilo k lepšiemu a tak som po príchode domov s nadšením vybral z garáže auto a ideme na Veľkonočné nákupy. Najprv idem natankovať, veď aj cena paliva je celkom príjemná ( oproti tej spred dvoch rokov). Potom sa ma však pýta syn : Otec a máš potvrdenie od lekára, že môže riadiť motorové vozidlo?  A načo by mi bolo, cítim sa lepšie, ako vtedy, keď som si robil vodičák…. a v USA som najazdil za rok viac ako 20 tis. km….No u nás je taký zákon, že po dovŕšení 65 rokov veku ti musí vydať lekár potvrdenie, že môžeš riadiť motorové vozidlo a musíš ho mať so sebou vo vozidle…

Ale prosím ťa, to nemôže byť pravda, veď moje sesternice v USA majú už k 90-ke a bez akéhokoľvek potvrdenia veselo si jazdia na svojich „buickoch“. Ale na Slovensku je to tak, tvrdí mi syn. Nuž teda idem sa pýtať k obvodnej lekárke, aj tak sme sa viac ako rok nevideli… a naozaj! Po ďalších nutných vyšetreniach ( ušné, očné) som za poplatok dostal potvrdenie, že môžem viesť motorové vozidlo….

A toto teraz nechápem. V USA mi povedali, že štatisticky majú od poisťovní informácie, že najviac dopravných nehôd páchajú mladí vodiči po získaní vodičského preukazu, teda od 17 do 25 rokov. Z tohto dôvodu aj platia vyššie poistné. Žiadne iné obmedzenia nie sú, lebo každý navštevuje svojho lekára ( ak má platnú poistku) a lekár z vlastného rozhodnutia vie, či ten-ktorý jeho klient môže, alebo nemôže riadiť motorové vozidlo. Podobne je to aj s vlastníctvo zbrane – ale to je už iný prípad.

Dokonca aj na Slovensku bola štatistika ktoré typy vodičov ( muži,ženy,vek) majú najviac  dopravných nehôd. Výsledok bol podobný. No na Slovensku sa už všetky „takéto “ diskriminácie zrušili – OSTALO TO IBA NA STARCOCH. Iba títo zodpovedajú za dopravnú nehodovosť na našich cestách a nejaký ten papier od lekára má tomu zabrániť. Nikoho nezaujíma koľko mladých motorkárov zahynie za jednu letnú sezónu?  ( ja ich volám darcovia orgánov, avšak jeden lekár mi povedal, že z týchto tiel sa už nedá NIČ POUŽIŤ,  takže ani takýto úžitok z toho nie je )

Nuž čo, vravím si za cenu „diskriminácie“ vo vlaku stojí mi za to byť diskriminovaný na ceste…… ešte by som niekde vošiel do protismeru….

Kto nevie žiť bez kartičiek?

18.12.2023

Žijeme v dobe, keď elektronika je tvrdou súčasťou života každého človeka. Pred istým časom nám bolo sľúbené, že na VŠETKO BUDE STAČIŤ JEDINÁ KARTIČKA A TO O B Č I A N S K Y P R E U K A Z. Už v starších časoch bol občiansky preukaz malá knižočka, kde okrem osobných údajov tam boli aj pečiatky zamestnávateľa, údaje k manželke a deťom. Dnes je to [...]

Tak kto má o Slovensko záujem ?

11.03.2023

Pýta sa ma 14 ročná vnučka : dedko, to naozaj sa na Ukrajine bojuje aj za nás ? za Slovensko? – Prečo sa ma pýtaš? no, už som videla v televízii vraveli, že na Ukrajine bojujú Ukrajinci aj za nás, vraj preto, aby k nám neprišli Rusi, lebo tí budú všetkých zabíjať, znásilňovať, kradnúť a všetko zničia vraveli oni… – A vieš, kto oslobodil [...]

Diaľnice skončili? ?? ?

05.05.2022

Stačí sa prejsť cez Ružomberok a ak máte slabšie srdce, dostanete infarkt. Okolo Ružomberka sa buduje obchvat diaľnicou smer východ-západ ( aj keď osobne si myslím, že tento obchvat mal byť z južnej strany Ružomberka s napojením na trasu Ružomberok – Banská Bystrica, lebo vieme, čo znamená prechod cez Donovaly) No, jednoducho tento obchvat sa robí už pridlho, veľmi [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.