Hej, chcem na margo všetkých tých, čo sa oháňajú diskrimináciou a keď im to vyhovuje – demokraciou niečo povedať. Hlavne tým, ktorí tvoria zákony a vyhlášky v našej spoločnosti. Po viac-menej dlhšej dobe života v USA som sa vrátil do rodnej domoviny. Hneď, ako som chcel cestovať vlakom z BA na Východ, zistil som, že môžem cestovať zadarmo, len si musím vybaviť preukážku, keďže som penzista už dlhší čas. Aj ma to trochu potešilo. Keď som sa vo vlaku porozhliadal, bol som potešený ešte viac. Vo vlaku totiž cestovalo asi 60 % študentov, cca 20 % dôchodcov a niečo mladších detí. Zvyšok cestovali tzv. platiči. Páčilo sa mi, že bol poriadok, a oproti tomu ako to bývavalo aj čisto. Dokonca aj papier a papierové utierky v toaletách!
Pri rozhovore so študentmi som sa znovu potešil, lebo sú to väčšinou deti z tzv. “ hladových dolín“, kde má každý dosť hlboko do vrecka a rodičia väčšinou za prácou cestujú, ba mnohí aj do zahraničia. Takže k cestovnému ešte aj platba za bývanie v internáte, či na priváte nedovoľuje mnohým zaplatiť si štúdium. Tento ťah – vlaky zadarmo poriešili aj ekológiu a hustotu áut najmä v kritickom čase na našich cestách.
Nuž hovorím si, dosť sa toho zmenilo k lepšiemu a tak som po príchode domov s nadšením vybral z garáže auto a ideme na Veľkonočné nákupy. Najprv idem natankovať, veď aj cena paliva je celkom príjemná ( oproti tej spred dvoch rokov). Potom sa ma však pýta syn : Otec a máš potvrdenie od lekára, že môže riadiť motorové vozidlo? A načo by mi bolo, cítim sa lepšie, ako vtedy, keď som si robil vodičák…. a v USA som najazdil za rok viac ako 20 tis. km….No u nás je taký zákon, že po dovŕšení 65 rokov veku ti musí vydať lekár potvrdenie, že môžeš riadiť motorové vozidlo a musíš ho mať so sebou vo vozidle…
Ale prosím ťa, to nemôže byť pravda, veď moje sesternice v USA majú už k 90-ke a bez akéhokoľvek potvrdenia veselo si jazdia na svojich „buickoch“. Ale na Slovensku je to tak, tvrdí mi syn. Nuž teda idem sa pýtať k obvodnej lekárke, aj tak sme sa viac ako rok nevideli… a naozaj! Po ďalších nutných vyšetreniach ( ušné, očné) som za poplatok dostal potvrdenie, že môžem viesť motorové vozidlo….
A toto teraz nechápem. V USA mi povedali, že štatisticky majú od poisťovní informácie, že najviac dopravných nehôd páchajú mladí vodiči po získaní vodičského preukazu, teda od 17 do 25 rokov. Z tohto dôvodu aj platia vyššie poistné. Žiadne iné obmedzenia nie sú, lebo každý navštevuje svojho lekára ( ak má platnú poistku) a lekár z vlastného rozhodnutia vie, či ten-ktorý jeho klient môže, alebo nemôže riadiť motorové vozidlo. Podobne je to aj s vlastníctvo zbrane – ale to je už iný prípad.
Dokonca aj na Slovensku bola štatistika ktoré typy vodičov ( muži,ženy,vek) majú najviac dopravných nehôd. Výsledok bol podobný. No na Slovensku sa už všetky „takéto “ diskriminácie zrušili – OSTALO TO IBA NA STARCOCH. Iba títo zodpovedajú za dopravnú nehodovosť na našich cestách a nejaký ten papier od lekára má tomu zabrániť. Nikoho nezaujíma koľko mladých motorkárov zahynie za jednu letnú sezónu? ( ja ich volám darcovia orgánov, avšak jeden lekár mi povedal, že z týchto tiel sa už nedá NIČ POUŽIŤ, takže ani takýto úžitok z toho nie je )
Nuž čo, vravím si za cenu „diskriminácie“ vo vlaku stojí mi za to byť diskriminovaný na ceste…… ešte by som niekde vošiel do protismeru….
Celá debata | RSS tejto debaty