Založ si blog

Výzva postihnutého zákonom o „benefitoch“. . . . .

Ešte v časoch hlbokej „totalitky“ cca v rokoch 1975-6, viedol som rozhovor s kňazom, ktorý mal v tom čase  niečo málo cez 80-ku. Bolo to počas dlhej cesty vlakom. V kupé sme boli sami a tak sme si mohli povedať aj veci, ktoré si inak ľudia nechávajú pre seba. Zvláštne bolo, ( a zrejme preto si na neho veľmi dobre pamätám a do smrti už nezabudnem) že srdce si vylieval viacej on ako ja. Ja som bol k nemu akoby vnuk, no slovo dalo slovo a šlo to. Keď som sa opýtal, prečo si myslí, že všetky cirkvi a náboženstvá sú od vrchnosti v nemilosti, jeho odpoveď bola prekvapujúca :

Viete pane, ja som prežil prvú aj druhú svetovú vojnu aj Slovenský štát. Videl som veľa chudoby, veľa ľudí umierať, aj som veľa bábätiek krstil. Neviem, kedy v dejinách tohto štátu bolo toľko trápenia ako počas môjho života. Viem, prečo je teraz cirkev v nemilosti, ale nie, nie je to preto, aby ju zlikvidovali. Je tu už skoro dve tisíc rokov a ešte dlho, možno naveky bude. Problém je iba v tom, že aj cirkev, resp. jej hodnostári sú ľudia a robia mnoho rôznych chýb. Najväčšia bola za Slovenského štátu, keď sa spojila s Hitlerom a podieľali sa na vražení nevinných ľudí. Nie, nie osobne, ale s ich požehnaním. Ja som s tým nesúhlasil a nebol som pohodlný. Ja som to veľmi ťažko osobne znášal, lebo ešte aj môj vlastný brat zahynul na východnom fronte, ja som tam bol tiež ako kňaz a videl som všetko na vlastné oči, strašné na to pomyslieť, koľkým našim vojakom som dával posledné pomazanie….. Čakal som za to trest a ten prišiel, nielen iba pre mňa, mal som chvíľu pozastavené kňazstvo,  ale pre celú cirkev…… teraz je tu, musíme to znášať zodpovedne…. Nebude to trvať večne, ale človek musí pocítiť, že za spáchanie hriechu príde TREST…a NIKTO NIE VÝNIMKA no, potom znova zasvieti slnko, príde doba zmierenia, pohody, cirkev bude znova vážená a potrebná.

Približne taký obsah mali jeho slová a žijem s nimi stále. Presviedčam sa o tom stále počas môjho života a povedal by som svojimi slovami tak, že sa občas v živote stáva že peklo a mamon vyhráva nad dobrom. Človek má v osude napísané kde sa v ktorom momente  ocitne. Ale KEDY si to už „veriaci“ uvedomia???? Zdá sa, že zákon o „odňatí benefitov“ je napísaný právnymi analfabetmi, a neviem nájsť právny dokument, ktorý by trestal paušálne vinných či nevinných po viac ako 30 rokoch. Osobitne preto, že ho zostrojili a schválili „VERIACI“.

k dnešnej dobe uvediem príbeh jedného z možných postihnutých, ktorý mi napísal list:  Pán Jozef III, keďže pochádzam z oblasti Čiernej nad Tisou, celý život od skončenia vojenskej služby som pracoval na oddelení pasovej kontroly striedavo na Sovietskej ( neskôr Ukrajinskej ) a Maďarskej hranici. V živote som neudrel človeka. Nikdy som nikomu nenadával, neponižoval ani nebral úplatky. V podstate práve pre nedostatok iných pracovných príležitostí som na tejto funkcii zostal až do starobného výsluhového dôchodku. Dnes, po pravidelnej valorizácii dostávam 760 .- Eur. Keďže nový zákon by sa mal na mňa vzťahovať aj napriek tomu, že som bol v roku 1990 previerkovou komisiou vyhodnotený  s tým, že niet voči mne žiadne výhrady po zložení novej prísahy pre SR som pokračoval na tomto pracovisku. Teraz by som mal dostať buď polovicu z môjho terajšieho dôchodku, alebo minimálny t.j. vraj 386.- EUR. ( zo znenia zákona sa nedá vypočítať)  Mám 72 rokov, ako diabetik som prišiel o nohu. Nakoniec sa od premiéra SR dozviem, že som MUČIL ľudí…. Nechápem, ako sa môžu správať takto veriaci, ktorých často navštevuje Duch svätý. No, keďže som tiež veriaci, skôr si myslím, že ho osvietil DIABOL a nie Duch svätý…. V médiách vidím ako dookola ukazujú, ako zatvárali a mučili kňazov. Nikdy však nepovedia, KEDY TO bolo a KTO to robil, lebo ja som približne vtedy narodil….

JA VYZÝVAM VŠETKY NAJVYŠŠIE ORGÁNY SR OD P.PREZIDENTKY,  VLÁDU a POSLANCOV NRSR aby začali voči MOJEJ OSOBE trestné stíhanie za moje činy , ktoré som spáchal ako príslušník pasovej kontroly, ktorá spadala pod štátnu bezpečnosť. Konkrétne, individuálne, voči každému koho sa zákon týka. Nech mi rovno povedia komu som čo zlé urobil....

Asi by som bol lepšie urobil, ak by som šiel pracovať do zahraničia, ako mnohí z tejto oblasti…. Ďakujem…

Čo k tomu dodať ? Hádam iba slová kňaza, ktorý vravel, že trest je teraz tu, musíme ho znášať zodpovedne. Ale aj po vojne boli nielen Božie, ale aj svetské súdy, ktoré súdili Tisa aj členov Hlinkovej gardy, no oni vedeli za čo, lenže človek z Čiernej nad Tisou to nevie a nevedia to aj mnohí ďalší, lebo v časoch, keď boli kňazi vo väzniciach  iba prichádzali na svet………

 

Kto nevie žiť bez kartičiek?

18.12.2023

Žijeme v dobe, keď elektronika je tvrdou súčasťou života každého človeka. Pred istým časom nám bolo sľúbené, že na VŠETKO BUDE STAČIŤ JEDINÁ KARTIČKA A TO O B Č I A N S K Y P R E U K A Z. Už v starších časoch bol občiansky preukaz malá knižočka, kde okrem osobných údajov tam boli aj pečiatky zamestnávateľa, údaje k manželke a deťom. Dnes je to [...]

Tak kto má o Slovensko záujem ?

11.03.2023

Pýta sa ma 14 ročná vnučka : dedko, to naozaj sa na Ukrajine bojuje aj za nás ? za Slovensko? – Prečo sa ma pýtaš? no, už som videla v televízii vraveli, že na Ukrajine bojujú Ukrajinci aj za nás, vraj preto, aby k nám neprišli Rusi, lebo tí budú všetkých zabíjať, znásilňovať, kradnúť a všetko zničia vraveli oni… – A vieš, kto oslobodil [...]

Diaľnice skončili? ?? ?

05.05.2022

Stačí sa prejsť cez Ružomberok a ak máte slabšie srdce, dostanete infarkt. Okolo Ružomberka sa buduje obchvat diaľnicou smer východ-západ ( aj keď osobne si myslím, že tento obchvat mal byť z južnej strany Ružomberka s napojením na trasu Ružomberok – Banská Bystrica, lebo vieme, čo znamená prechod cez Donovaly) No, jednoducho tento obchvat sa robí už pridlho, veľmi [...]

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.